Det blev ingen skidfri dag..

Jag och Julia åkte upp till Rödkullen och stack ut och åkte... Vi tog ett åk i kullen, sen skulle vi ner mot WM-8:an och nedanför Bräcke såg vi ett gäng små tjejer som stod utan skidor i en kurva, så vi stannade.. En av tjejerna hade blivit påkörd av två snowboardåkare och hade ont i armen, så vi stannade till en skidpatrullör och tjejernas mammor kom. Det var nog de blivande moderskänslorna som lockade in. Det kändes bara som om tjejers behövde lite sällskap... Åkte vidare, 100 m längre ner hade en kvinna blivit påkörd och dragit knät ordentligt.. Så då stannade vi där och stöttade hennes fot till patrull kom... Båda tjejerna fick åka skoter ner.. Vi åkte upp och tillbaka till kullen (det var dåligt, uppkört, isigt i backen) och slipade skidorna och lagade belagen.. Sen åkte vi hem, jag gjorde grön ärtsoppa, några av tjejerna kom förbi och sa hej, Sara kom och behövde få hjälp att kicka igång sin bil. Vi var tvungna att knuffa upp den på vägen för hon var inparkerad.. Vi startade den (lättad över att jag minns hur man gör, trodde pinsamt nog att jag glömt) nu tittar jag och Julia på en dokumentär om Madagascar på 2:an... Det är sjukt coolt! Julia skrattar dessutom åt alla apor... Mycket skojj :)))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0