Vädret - fick inte upp inlägget i morse så provar nu.

Jag har varit vaken halva natten pga vinden. Någonting i konstruktionen av vår balkong har gjort att det tjuter utanför fönstret hela tiden.

Nu lyssnar jag på vinden och skidpatrullens sprängningar. Har hört 4 på en kvart tror jag. Lavinskalan står på en 3:a idag, jag är förvånad och trodde det skulle vara mer, med tanke på vinden, snöfallet och förra veckans varma väder...Men men! Å andra sidan är hela högzon stäng, fjällvallen, linbanan, rödekulle-och-ullådalsliftarna samt sadeln, hummeln och 8:an stängda, så man kommer inte åt så hemskt mycket lavinterräng från liften nu.

Nyss:



Och en minut efter det:


Nyss:



Och en minut efter det:


Nu blev det rejäl snöstorm igen. Snödrev från taken, det ser ut som dåliga specialeffekter för det kommer i byar.. Jag är rätt glad över att jag kan jobba hemifrån på förmiddagen. Men kl 13.00 har vi en tävling i Björnen, det blir inte kul för den skidläraren som ska stå på toppen och skicka iväg barnen...Eller barnen för den delen!





Nej, det är inte balkongdörren som är smutsig. Det är vädret :)

Mina kollegor och chefer som håller på att få igång Carlsberg High Five är inte så nöjda med vädret nu. Herregud..Ni skulle se hur det ser ut....

Undrar hur det står till med min bil nu? Jag la i fyrhjulsdriften igen, i fall ni undrar, kära föräldrar..

Återigen, en eloge till Skidlärare, Liftvärdar och Skidpatrull som jobbar ute nu, och ska göra det till 17.00 idag. Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

VARFÖR åkte jag hem i måndags??

Det är så vackert med snöstorm! Och vilken skidåkning ni har att se fram emot... :))

Är det vår fina julgran som har bosatt sig på er balkong?

Och mattan som du aldrig tog in ;)

Puss!

2011-03-24 @ 22:22:58
URL: http://www.aventyrenso.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0