En mycket oväntad afton...

Min dag idag. Åkte tege med Tim och träffade sen Helena.
Åkte till byn och hämtade mina nya skidor som nu har bindningar också.
Sen upp till Bräcke och körde lite.
Hem, gjorde våfflor och semlor åt Tim.
Ner till Holiday och badade.
Hem, tvättade, kollade på film med Tim.

Sen körde jag in ett kilo fläskkarre i ugnen. Gick in till grannarna och försökte få Elin, Cicci och Anna att skita i Dahlboms sushi och äta kött med mig.



Helena ringde och insisterade på att jag skulle vara hennes födelsedagsdate på banketten för Åre High Five by Carlsberg. Snyggade till mig, från mjukisar och osminkad, på 24 min (lockat hår t.o.m!) och drog ner till bygget.




Det visade sig bli en fantasisk kväll. Att man fick en gratis 3-rättersmiddag med tillhörande alkohol gjorde ju inget, dagen eftet ett dyrt skidköp. 



Till många flickors förtjusning var även Prins Carl Philip där. Jag stod inte så hemskt nära, bara 2½ meter i från honom. Då har jag ju varit ännu närmre Madeleine:

När jag var typ 4 år och gick i skidskolan i Storlien när jag var där med far, blev jag påkörd i backen. Flickan, några år äldre än jag, pep "förlåt" och åkte vidare. Precis då kom skidläraren fram och sa att det var Prinsessan Madeleine. Så jag har ju varit närmare prinsessan än prinsen. Fuck.

Hade sjukt kul ändå. Adam Tensta spelade uppe på dansgolvet där de hade High Five-festen. Jag märkte att jag fortfarande inte tycker hans musik är bra. Men jag hade sjukt trevligt med Helena och Hampus, och




Ida, Linnéa och Niklas från Skidlärarlinjen, Robin och Anton och



alla andra fina själar som var där. Skakade hand med vinnaren av High Five som var otroligt stolt(gick omkring med priset hela kvällen). Allt som allt en mycket bättre afton än om jag suttit hemma på soffan som var tänkt. Med levande ljus för att hedra Earth Hour(vilket de iofs gjorde på Bygget med)

Imorgon bitti kl 8.00 kommer Maya hit, jag hoppas klockan inte jeflas med mig nu när det skall ställas om tider och grejer.




Här är en film från IDAG. Lägg märke til mängen snö. Anledningen till att jag kör så långsamt är att det är ganska platt. Anledningen till att det är en tråkig film, är att jag, typ, inte kan öppna filmera i movie maker eller så (seg dator). Jag la upp filmen på youtube, bara för att kunna se den. Men gissa om jag ska köra skog i morgon igen????

Det var ganska, GANSKA så najs..

Btw, Tim 7 år beskrev idag hur det var att droppa och landa i lössnö.
"När man landade var det jätteskönt, det var som att man inte landande alls! Det tog inte stopp, det var bara FLUFF" Killen är 7 år, sätter 540 på bräda, 360 på skidor. Han är cool. När han blir stor vill han bli pistör. Eller som Jon Olsson. Eller Skateboard.

Over and out.

Tack Helena för en grym kväll! Grattis på födelsedagen!


Kommentarer
Postat av: helena

"- jag krocka me ett träd! - ojdå" hahaha

2011-03-27 @ 03:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0