Helgen och veckan och allt därefter

Förra veckan gick så bra så, familjeveckorna kör vidare. Den här veckan är sista veckan vi kör familjevecka innan sportloven. Familjeveckorna är tillbaka sen veckorna 11-15. Då med lite ny personal, ska bli skojj! Men det har varit grymt med den personal jag har nu med, Maria, Fredrik och Therese, Lisa, Jesper och Sara. Riktigt gött!

Idag ska vi tävla igen. Jag vill vara barn nu, man kan vinna sin vikt i glass, hur gött är inte det?
Igår målade vi i snön, körde äventyrssaga, ansiktsmålade barn, grillade korv och körde en utmaning mot Rödkullen och Duved, som Duved vann, grattis grattis!



Alla ungar fick coola VISP (very important small person)t-shirtar. De minsta tultade omkring i vad som såg ut som tall-tees. Jättegulligt!



Cool local! (Pratade med pappan, de bor i Åre, yeah!)

Har inga bilder från helgen, men snabbt schema:
Fredag, aslutningar, kontorsjobb, afterski på Carins med skidlärarna, sen käkade vi och satt i soffan till 21.30. Träffade en tjej som jag skulle åka med på lördagen, hon sken som en sol när jag sa att jag skulle vara hennes skidlärare. Hem och åt varma hallon med äcklig coop-glass(never again), kollade två avsnitt Glee, ett avsnitt pistvakt och I morgon när kriget kom med Fredrik och Sofia.

Lördag, skidskola med Sofia, min nya lilla bästis. Körde två timmar, sen lunch och fix, sedan en timmes lektion med Jan i Sadeln Högås, fick riktigt fina åk och nöjd gäst. Träffade sen lilla Sofia igen, åkte med henne, mamman och hennes kompis Cornelia. Sen bjöd de små hem mig på fläskpannkaka, hade inger planerat, hamnade hemma hos dem till 20.00 Chillade med de två familjerna och fick Pizza och en massa mat då de skulle hem dagen därpå..
Åkte och kollade på Avatar, The Last Airbender med Fredrik och Erik. Serien är mycket bättre..

Söndags vallade jag skidorna, och så lagade vi Fredriks skidor också, det var skojj! Sen åkte vi till Bräcke och träffade lite mer folk, lekte lite i rail-linjen och pipe:en , riktigt skojj.
Sen afterski på Fjällgården, då alla i sällskapet inte var gamla nog för timmerstugan. Mysig afterski, sen ner på Skidsport för att köpa hjälmkamera, men pengarna var i Björnen. Sen in på Parkvillan med Fredrik och Emelie och åt smarrig gulash-soppa. Upp till Björnen, hämtade bilen, sen hem, dusch, somna!

Oj. För 5 min sen var det strålande sol och jag had utsikt till Duved, nu är det snöstorm och jag kan knappt se Tott... Variation it is!

Nu upp till Björnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0