WOW

Hej!
Jag var hemma från jobbet igår, då jag blev rejält magsjuk.
Inatt har jag kunnat sova, och mår nu bättre. Lite skakis och så, men lyckades äta lite frukost.

Upptäckte till min gläjde att det kommit ut nytt HowIMetYourMother-samt-BigBangTheory-avsnitt, som jag nu tittat på. Dessa två är mina favoritserier. Inga långa historier, utan korta program som är lätta att följa. Till skillnad från ex. LOST.

Big Bang Theory handlar om ett gäng nördar/forskare/grabbar som väldigt ofta refererar till Star Trek och WoW. Varför jag tycker det är kul kan ju tyckas lite märkligt. Jag har ingen som helst koll på varken Star Trek eller Wow, så nu när jag satt hemma så bestämde jag mig för att läsa på. Jag går in på wikipedia och får bl.a. lära mig att:


"Med totalt 12 miljoner abonnenter[7][8] var World of Warcraft, från december 2008 till februari 2010, det mest abonnerade MMORPG-spelet i världen[3][9][10] och innehar Guinness världsrekord som populäraste MMORPG[11]. Under april 2008 beräknades World of Warcraft ha en marknadsandel på 62% inom MMORPG-genren.[12] Sedan lanseringen av spelet har användarnas nedlagda tid sammanlagt uppgått i 5,93 miljoner år.[13]"

5,93 MILJONER ÅR!!!!! Fattar ni hur jävla SINNESSJUKT det är?!??!??!?!?!????!!??!?!


Okej att jag spelade mycket Backgammon online förr men...Jiisses...


Söker man på wow på youtube, får man bland annat upp den här filmen. Jag lägger genast märke till hur den här grabben har lagt in en fin bakgrundsmusik, samt läser från ett manus om hur man ska göra det man nu ska göra. Det jag lärde mig på wikipedia var att man inte kan vara ensam spelare om en sån här grej, man måste gå ihop 5 pers för att klara det. Du måste allstå hitta 4 lika nördiga vänner till för att gå vidare.



Eller ja, nu hörde jag i instruktionsfilmen att man måste vara 10 man..


World of Warcraft.. Men det finns nog en sak jag ändå gillar med World of Warcraft. Och det är WOW-Jocke:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0