Österskärsbarnen på Spotify

Om ni går in här kommer ni till albumet Österskärsbarnen på Spotify.
Det var en barngrupp som min Mormor ledde när min mamma och morbröder var små.
Mamma är den som sjunger mest på skivan, men mina morbröder och diverse andra österskärsbarn är med på många sånger. Jag sitter nu och lyssnar och tänker på min mormor som jag aldrig fick träffa, och lyssnar framförallt på det lustiga uttalet alla hade på den tiden...Mycket mysigt :))


De var ute och uppträdde väldigt mycket, tack vara mormors kontakter inom musikbranchen. Bland annat sjöng de på Gröna Lund, och samma avsnitt av Hylands Hörna, som Per Oscarsson bestämmde sig för att strippa i.


Det tycker jag är lite roligt :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0