Stjärnbacken avklarad

Nyss hemkommen från första dagen i Stjärnbacken. Eller dagen, åket. Ett åk blev det, allt som allt. Träffade Sara Thoursie som berättade att det var svinkallt och dåligt längst upp, bättre nere. Träffade Pernilla, JOnas och Ville, och sen Maya och Daniel. Vi åkte upp, och HERREGUD så kallt det var. Jag började skratta i ren desperation. Kallt var det, efter 15 m i backen såg Pernilla ut att ha fått en vit fläck. De hade öppnat cykelvägen ner till Stjärnbackens topp. Därifrån var halva backen öppen. Bara hård snökanons-snö, och isklumpar. Men längre ner blev det finare, utanför pisten var det rätt skönt. Klarade av årets första vurpa också, då jag hamnade i en grop i rätt hög fart. Det var kul!
Sen åkte vi allihop in på hyddan och fikade :) Varm choklad, och där satt vi i nästan en och en halv timme tror jag. Sen åkte vi ner till parkeringen, och ja. Här är jag. =)

Nu ska jag äta lunch och sen gå ner till jobbet!
Hej Svejs


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hmmm....det där med att vurpa pga av "trilla ner i en grop" i en nyöppnad backe känner jag alltför väl igen...Tycks dock ha gått bättre för dig än för mig?!

Skönt :)

Puss puss

2010-11-26 @ 17:06:46
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0