Snörapport från Åre

Jag gick hem under lunchen, för jag hade ingen rolig matlåda. Lagade lite mat och skrev till lillasyster.
Många på jobbet går och tränar under lunchen, men jag tyker bättre om att träna på kvällen. Då hinner jag lite mer, och så får jag stå länge i duschen efteråt :)

Det snöar i Åre nu. Men över borta vid Tegefjäll ser det fint ut, lite moln uppe vid topparna, men bakom det, ljusblått! Det har legat ett dis över byn sedan jag kom hit, har nog med snökanonerna att göra.. Fint är det i alla fall, och snö blir det! Hoppas att det fortsätter snöa tills i morgon, ska åka skidor på morgonen. Förhoppningsvis hela förmiddagen, men då ska det nog till att jag hittar någon att åka med. Annars blir det lite småtråkigt att nöta samma pist. Men många jobbar! Sånt löser sig ju dock alltid :) Jag är inte oroad!

Jag satt och klickade mig runt på Freeride förut, och kom in på den här tråden: http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=44145 Sjukt bra tråd, vettiga tankar. Jag har själv funderat mycket över det som diskuteras. Folks okunskap och brist på respekt. Jag tänkte göra slag i saken för min egen del och gå en lavinutbildning under luciahelgen här i Åre. http://www.arelavincenter.se/ Det ska bli intressant och roligt! Vet att Lasse och Pontus från min klass på skidlärarlinjen ska gå, och Patrick och Annika som säsongat med Lasse och min kusin Linus också ska gå. Linus hoppade av, dåligt.. ;) Rätt skönt att kursen går här uppe. Samma helg är det Snö Test och Fest här uppe, då får man prova skidor gratis av både stora och små märken, plus massa annat skoj som händer då. Hör av er om ni vill komma upp, jag har en otroligt skön soffa att sova på :)

Nu måste jag springa tillbaka till jobbet! 
Arrividerci! 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Härligt skrivet!

Det märks att du är anställd på Skistars marknadsavdelning ;)

2010-11-25 @ 22:01:29
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0