Nyyytt försök!

Hej hopp i blåbärsskogen!
Jag har förr i tiden försökt blogga.
Jag kom underfund med att det mest blir för att ni där hemma ska få er en liten överblick över vad jag gör.
Uppdatering: 14 nov kom jag upp till Åre igen. I år har det dock skett en liten förändring. Jag är inte längre kvar i skidskolan..w00t? "Du skulle ju vara skidlärare för alltid?" Jaa, jag vet, men nu fick jag tips om ett nytt jobb som verkade roligt, jag sökte, jag intervjuades, jag fick! Och det känns såååååå kul! Jag är projektledare för aktiviteterna i Björnen (passar det inte som handen i handsken så säg)
vilket innebär att jag planerar och fixar massa kul uppe i Björnen i vinter. Har börjar spåna, planera, vart på lite möten, pratat och haft mig! Det är skitkul och verkar bli hur bra som helst.

Jag ska få skoterutbildning. Det ni! Det trodde jag kanske inte när jag satt och läste kulturkunskap och litteraturvetenskap i gymnasiet...

I Lördags vart det skidpremiär. Bort till Duved och käre gamle Hamre-backen. Det vart några åk, inkl en liten skidlektion för min nye vän Event-Sandra ( ja, hon heter så). Sen hjälpte jag Event-Sandra att dela ut varm saft, för av någon anledning förstod inte folk att det var gratis.. Sen kom min chef, med sin lille son. Cool kille säger jag bara! Lite senare hittar jag honom och hans två vänner, på väg ut i skogen. 3 7-åringar, kändes inte helt ok, även om de var Åre-kids. Så jag hakde på(stor succé!) och körde lite "off-pist" med dem till liftarna stängde.
Träffade sen i måndags en av de andra killarnas mamma på jobbet. Han hade sagt till henne på lördagskvällen, att det hade varit den bästa dagen i hans liv. När han fick åka med Myran. (Tår i ögat). tror jag ska åka med dem lite i helgen, härligare ungar får man leta efter!

Nu ska jag göra mig lite vacker...Wallmans har genrep ikväll, gratis och jag ska dit med alla som är uppe just nu, verkar det som. Ska bli kul! Vampyr-tema, vem hade kunnat gissa? Alltså ingen träning ikväll(har inte skaffat nyckel till gymmet än) men annars har jag hittills varit duktig. Var på mage-rumpa-lår pass i måndags. Gick huuuur bra som helst, fram tills den där jefla bollen. Fick senare höra att två polare (har skickat en torped på er) hade stått utanför fönstret och garvat medans jag försökte (=inte lyckades) komma upp på en sån där pilates-boll. Men annars körde jag på bra! Igår skulle jag tränat rygg axlar armar, men det är så trist så körde lite ben också. Resultat av detta, och ingen stetch=jag går som en krigsskadad.
MEN! Smärta är vekhet som lämnar kroppen!

Nu MÅSTE jag gå. Bye bye!


Kommentarer
Postat av: Anna sundberg

Kuuul att jag kan läsa vad du har för dig. Det här ökar nig chansen att jag kommer upp betydligt då jag kokar av avundsjuka och sug efter svängar. Puss på dig vännen!!

2010-11-24 @ 17:55:33
URL: http://Asundberg.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Hej gumman!

Va kul att du tagit upp bloggandet igen :))

Hoppas det blir lite mer frekvent än förra säsongen ;)

Puss puss

2010-11-24 @ 17:56:32
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0