Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Ja, nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig.
Jag gick hem till Sandra efter jobbet, hon hade lånat min bil och börjat köra bort saker. Vi tog ner det sista och körde bort till hennes lilla boende. Litet och mysigt! Riktigt trevliga vänner också =) Men personen som valde tapeter och gardiner den dagen kan ju inte ha varit riktigt riktig i huvudet. Men men, bajsbrunt på väggen kommer du nog kunna leva med min vän!

Sen hade jag ju tänkte skriva en superhajpad träningsrapport här, men, nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig.
Jag stod och lagade mat (potatis och rödbetor i ugn, toppat med färsk rosmarin, till det kokt lax som jag sedan lät puttra i lite philadelfiaost, creme fraishe, sweet-chilli-sås, färsk timjan, grön sparris och sallads/sockerärtor) när plötsligt! - det ringde på dörren. Trodde först att det var de inte så härliga polackerna i lägenheten intill, men icke!
Fröken Thunborg i den andra lägengeten intill kom på besök, och stannade någon timme. Riktigt trevligt, har knappt sett henne sen hon flyttade upp. Vi tjötade på om allt och ingenting, mest säsongandet (kommer bli den bästa någonsin). Hon gav också min mat högt betyg, känns bra, jag menad, bruden har ju stenkoll =)
Sedan var det till att diska och fixa lite. Och då hade ju gymmet stängt. Snål som jag är har jag inte hämtat ut någon nyckel (300 kr) som gör att man kommer in 24/7 (Det är så en nyckel fungerar förstår ni) på gymmet.
Så det blev till att ta hand om mina nyförskaffade julblommor, och fixa adventsljusstakar. För snart är det jul!

Sen gick jag in och lyssnade 10 ggr på : http://www.youtube.com/watch?v=9O7GByZ1-zg , som Johan visade mig. Har lyssnat på studio-inspelningen på Spotify, och när man sedan hör den här versionen, blir den sååå mycket bättre! Fantastisk låt, tack Johan, du ger mig alltid så bra tips! Sluta aldrig för guds skull!

Nu ska jag duscha, sen sova! Så att jag orkar hänga på grindarna i morgon.. Det var visst VM:6-an och Stjärnbacken som öppnar i morgon, inte Gästrappet. Nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig. Men lika glad för det är jag!
Pussokramsumbanan!
Fia, ditt konstverk står på hedersplats ovanför min säng bara så du vet! Tänke på dig jämt, min fina vän! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0