Onsdag kickar tisdags ass

Haha åååh. Mycket skojj har hänt idag. Först sitter jag i telefon och ringer runt till en massa människor med coola jobb(säljer grymma skidor) och så kommer min ROOMIE in på kontoret! Elvis has left the building and is now in [Oh-Rey]! Cissi har kommit fram och börjar jobba, just nu ligger hon och sover i mitt sovrum.Förlåt, VÅRT sovrum. Måste vänja mig vid att vara sambo nu.. =) Men det gör jag med glädje!

Sen hade jag en bra dag på jobbet, allt flöt på som det skulle osv.
Jag gick hem från jobbet, hem till Cissi som inte låst dörren. Men det måste man här, jag är lite irriterad på herrarna i lägenheten bredvid vår. Någon form av utländskt ursprung, polacker, ryssar typ. Knackar på på fyllan, slänger kyssar över balkongen, röker i hissen osv. Så jag är mes och låser.
Men! Fick höra om hennes och Pillys grymma resa till australien. Tycker Cissi var extra cool som hoppade fallskärm. Det vill jag också göra =) Lät som om de hade haft det helt ok, varit borta 2,5 månader och stannat 1 vecka på ett ställe, som mest. Jag är imponerad =)

Vi åkte ner till ICA, Cissi och jag. Går och handlar, chillar lite. Kommer till kassan där fröken Jenny jobbar. Drar nån skojj kommentar om att jag jobbar i The Bear. Minns då en gång för länge sedan, då man var ung och oerfaren, och skulle ge några turister råd om vägen någonstanns. Okoll som jag hade på vad backarna och liftarna EGENTLIGEN heter, sa jag glatt, "well, jäss, ju tejk the lobster-lift up, and then you..." Hummern? Heter inte backen så? Det sköna är då, att där! och då på ICA, får jag bevis för att det är fler än jag som tjuvlyssnar i kön! För alla börjar småfnissa lite skönt...Det tycker jag var bra..Det var ju även en härlig isbrytare med andra Åre-bor..men vaddå, lobster-lift, har jag fel? =D
Det andra roliga är att jag handlar, Cissi handlar efter mig, och en random snubbe som ser så där härligt relaxed ut, börjar lugnt plocka ner Cissis varor i påsen. Jaa, tänker jag, nått ragg eller så som inte vågar hälsa, men utför en schysst handling. Men nej då, de kände inte varandra, pinsamhet uppstår då det kommer fram att han tror sig packa ner polarens varor..Haha..Kul dag på ICA.. =)

Hem, jag lagade mat till en lagom trött Cissi, (natt på nattåget, upp och introduceras till ett nytt jobb). Dubbla strömmingsfiléer med persilja, hemlagad potatismos och rårörda lingon, smaskens! Fick högsta betyg, och mitt i allt kommer Elin in och snackar lite skit. Eller skit, trevligt var det =) Sen får hon spatt och säger att Malin kommer! Ner och hälsa på Malin som haft en mardrömsresa upp ( Tåget försenat 4 timmar till sthlm, missade nattåget, in på hotell, ut till station, till en perrong, byta perrong, tåget inställt, upp till cityterminalen längst bort, bussen inställd, ner till tåg, boka om biljett för 4 gång, upp på perrong, tåget försenat, byta perrong, upp till sundsvall, missa tåget tilll östersund, vänta på minibuss som inte dyker upp, när den gör det är det trafikolycka på E14. allt detta med;hur många väskor, 4 plus skidor? Cred till Malin!)

Tvätta lite och uppdatera sig med Malin, Cilla, Elin och Cissi.

Och nuuuu..Ska jag strax sova..Ska bara kolla freeride (jag har min lilla nätet-runda) men den sidan är så seg..

Goood natt!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0