Ett superserriöst blogginlägg

För att en del av er alltid frågar vart jag åker och sånt, får ni här en utförlig beskrivning av min dag.
Åkte till 8:an, upp till toppen.
Skråade ut i Tväråvalvet, körde ner, hittade Duvedsgänget, upp med dem i liften.



Alltid lika glada Pernilla, här på toppen


Killarna snackar vägval..

Ut igen i Tväråvalvet, skråa, skråa, skråa tills vi kom fram hit:
(Korta filmer går snabbare att lägga upp på Youtube, därav:)



Linnea


Pilly och Jocke


Julia


Erik

Ner till lift, upp på topp, ner i Tusenmetern som öppnat.


Erik i Tusen, försökte klippa ut men det blev inge bra, så här är hela bilden. Hade valt en konstig inställning på kameran, men det är fortfarande en bra bild :))


Utsikt från Tusenmetern i dag..

Ner till liften, ner svartbergsleden, ner till hummelstugan, ut på Svartbergskammen, in i pisten igen(såg inge bra ut, 3:a idag ni vet!) ner till torget, Pilly býtte skidor, in på Max för lunch ( första gången för mig för säsongen) in på Skidsport då jag ville prova nya SCOTT Crusade, jäkligt najs!


Mina låneskidor åker Bergbanan upp till Fjällgården.

Ner till Tott, sen skråade jag och Jocke upp till Tottskogen

där det hade gått en lavin....Aldrig sett en lavin på så nära håll förr, här vill jag inte behöva gräva!
Så vi drog lite längre västerut ner i skogen..


Jocke njuter av puder, innan han kör ner till Susabäcken. Ner till Tott igen, sa grattis till Cissi som klarat uppåket på steg 3, GRATTIS IGEN! Upp med liften, hittade en lite orörd ravin, ner till 6:an, upp med WC, ner till 8:an, upp till toppen, där det börjat komma in moln.



Sa hejdå till Jocke och Christian från SCOTT (Swedish Collage Of Tourism and Travel) som skulle ut i Tvärå, jag åkte ner till Bräcke, träffade Malin, Cilla och Anna, sen ner i rail-linjen, sen ner till 8:an. Sen var min skiddag över!
(Jag drog för att jag skulle lämna tillbaka ett par skidor innan 16.30 i Björnen)

Grym dag, tack alla för fantastiskt sällskap och årets bästa skiddag!

Kommentarer
Postat av: Maya

lite sådär lagom avis på dig

2011-02-12 @ 19:59:52
Postat av: Mimmi

"lite" avis jag oxå....

Men glad för dig som fått en sån fin dag!

2011-02-12 @ 20:54:49
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: Helena

Fy fasen va härligt! Bästa blogginlägget :)

2011-02-14 @ 21:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0