Fettisdagen

Fettisdag idag, vilket jag blev påmind om igår när jag satt i bilen på väg hem från Fredrik.
Jag åkte igår och lämnade tillbaka madrassen jag fick låna av honom när Ralph och Max var här. Stannade kvar, snackade skit, sen åkte vi iväg och käkade med Tommy och Erik som också bor på Continental.
Hanna joinade och sen drog vi tillbaka och såg Gulliver´s Travels. Väldigt rolig film!

Så, alltså, på vägen hem sa de på radion att det är fettisdagen idag. Sista dagen innan Påsk-fastan börjar.
Jag satt och nynnade på en Arash-låt av någon anledning. Jag undrar om det var därför (låten är på persiska, långsökt jag vet)jag inatt bland annat drömde att jag var fängslad i ett iranskt fängelse, och skulle stenas till döds. Men jag hade ändå en chans att gå ut och samla namnlistor för att jag skulle slippa dö. Gissa om det var mycket ångest i den drömmen? Jag har sett två filmer, förvisso utslaget på ett par månader, men om kvinnor  stenats till döds. Soraya M och The Stoning. Väldigt intressanta och bra filmer.

Jag drömde också att jag fick sjunga samtliga sånger ur Chess, för att Tommy Körberg och Anders Ekborg behövde vila. Det var kul :)

Men, fettisdagen, det har nu fått mig att baka egna semlor. Jag har tänkt baka upp allt i skåpet, och ge bort. Då slipper jag slänga allt mjöl och sånt innan jag åker hem. Så nu gräddas 12 semlor i min ugn. Sen ska jag iväg ner till Julia som bor på ovanvåningen på Camp Åre-huset. Förfest, innan Bygget. Jag har blivit lovad Singstar, så nu är jag lycklig som ett barn!

Kommentarer
Postat av: Marika

Åh va mumsigt, kanske kan det skickas mysanbakade godsaker ända till Stockholm, med expresspost kanske. Puss

2011-03-13 @ 17:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0