Skogsbrand i Åre

Mamma, jag har ingen aning om de var bra. Vi kom till Werséns vid 23.15. Då var det kanske 8 m kö ( jag har dålig koll på avståndsbedömning). När vi kom in 23.55 stod vi sen i kö till garderoben i 13 min tills jag, otaggad som jag var, gav upp och gick hem. Jag var inte sugen och då jag skulle jobba idag, kändes det bäst att åka hem. Mina tår berättade för mig att det var runt -18 igår kväll. (Jag höll på att börja gråta av smärta i kön, och skulle gå, men jag blev "tvingad" av kompisar att stå kvar..)

Jag gick från Werséns och hittade en stor taxi. Precis när jag hoppat in, knackade en man på fönstret och bad mig ta en mindre taxi 50 m bort. Jag frågade vart han skulle (continental) och bad att hans sällskap skulle släppa av mig på vägen. Så jag åkte taxi gratis hem igår, väldigt gött!

Jag duschade aldrig, men jag gosade ner mig i soffan och tittade på två avsnitt Glee. Så tidigt i säng kom jag aldrig, men jag var i alla fall hemma och hade det gött!

Idag har jag grillat och givit bort 450 korvar uppe i Björnen.(Jag luktar Eau de Skogsbrand) Hade kanske pauser på 5min när det inte var folk, men annars var det kö nästan hela tiden. Sen degade jag och Fredrik på jobbet ett tag. Kollade på tv, men när de på LA Ink började prata om cancer m.m, blev jag deppig och orkade inte kolla mer.

Vi åkte och handlade, sen släppte jag av honom och drog hem. Kom hem, Pilly och Cissi hemma, sen kom Petra, Frida, Carro och Wille och kollade på Solsidan och Minuten. De bjöd på glass och fruktsallad, mycket gott!
Jag gjorde "Scampi In Dien" (Så låter det när Pappa säger det)

Fräs räkor i lite smör, med mycket cury (räkor efter behov)
Häll ner räkorna i en skål och pudra med lite mjöl
Hacka en gul lök, använd samma panna som räkorna,fräs i lök och ha på curry
ha i matlagningsgrädde
ha i en röd paprika
precis innan servering, ha i färsk isbergssallad, skivad tomat och räkorna.
Servera med ris och njut!

Jag är trött, nu borde jag göra nått annat! Jag är sugen på att virka. Jag har en massa garn, kanske ska ta upp det igen?


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vi år oxå Scampi Indienne ikväll :)) Blev nog sugen igår när jag hörde om din storhandling.. Jättetrött och frusen..Kallt i Stockholm idag. Och hemma.. Natti natti puss <3

2011-02-20 @ 22:42:51
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0