Ironin, den jävla ironin

Det har snöat hur mycket som helst senaste dygnet, fick ledigt efter lunch, stack ut och åkte. Först med Simone och Elin, sen med Jonas, Mattias och Emil... Med killarna körde jag under kabin, hur fint som helst, galet mycket snö. När vi är nästan hela vägen nere, ska vi hoppa ut från Bräcke-vägen.. Jag tycker jag tar för lite fart, men landningen var brantare än jag tror, så jag hamnar bakåt/ sätter mig ner för att parera och landar rakt på en sten.. På rumpan, in mellan.. Ja ni hajjar.. En rad svordomar och någon minut på marken, ett rop från Jonas som undrar om jag lever, och jag är uppe.. Såsar mig ner till kabin, snackar med Skidpatrull tycker jag ska upp på hälsocentralen. Så nu ligger jag här, har blivit undersökt och ska röntgas.. Hoppas bara någon kan köa ner min bil, så jag får nycklarna hem.. Det blir INTE bygget ikväll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0