Kommer, kommer, jag kommer.....chilla!

Igår var en sån där härlig vårdag i Åre. Ni vet en sån där det regnar. Hela tiden. Allt var blött, handskar, tröja, jacka, mössa, skor, strumpor. Ack så härligt. Jag var som en blöt katt när jag kom in:



Här är en annan blöt katt:


Ungefär så här nära var jag en tiger när jag jobbade ett event-jobb på Kolmården för en massa år sen. Fast då var det ju en tjock glas-skiva mellan mig och tigern. Jag minns det som igår. Jag och Andreas gick och drog på en skrinda, med en isärplockad docka, strax innan djurparken öppnade. Vi gick i gången under berget vid tigrarna, och de var väll morgonpigga, för de kom alla springandes och slängde sig mot glaset. Den störste ställde sig på bakbenen och la tassarna mot glaset. Jag la händerna mot hans tassar, han var säkert en meter längre än mig.

Sen har ni säkert alla varit i Thailand på nått kloster där de går runt med tigrar i koppel. Men det har inte jag, så låt mig njuta av mitt moment, ok? XD

Dagen idag...Blåst hela dagen, hörde några skidlärare som blev insnöade på topparna runt om i Åre, och fick vänta på att det skulle lugna ner sig, de kunde inte ens krypa fram. Men ibland tittade solen fram, och vi höll ännu en grym tävling för alla barn. Sen gick vi wild and crazzzy och körde en extrainsatt filmvisning för ungarna. Igår 19 barn, idag typ 16. Väldigt uppskattat!


Min Disney-samling..Gissa om barnen gillar sånt??

Efter jobbet åkte jag hem, åt middag, chillade. Robin kom förbi, människan lyckas allltid knacka på dörren när jag sitter i bara morgonrock. Men, en tröja och ett par byxor senare hade vi te-stund i soffan, där jag fick höra om alla spännande saker skidskolan har på G. Väldigt intressant. Sen drog vi ner till byn och hämtade Marika som kom med flygbussen. Vi höll på att halka i diket, sjukt halt här nu.


Marika och Robin, väldigt glada på en personaldag på Äventyrens Ö - såklart


Vi träffade också Sofia som var förtvivlad så hon missat sista bussen till Björnen. Så vi körde hem henne. Nu ligger jag här och är ganska nöjd över att jag inte ska ut ikväll. Robin och Marika kanske skulle titta förbi igen, sen har jag telekonferens kl 22.

Gokväll vettja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0