Pjäxor och hästar = Maya

Jag har en lillasyster som heter Maya. Maya är 4 år yngre än mig. Snart fyller hon 19 och ibland kommer hon och hälsar på mig i Åre.
 

Ibland promenerar hon i botaniska trädgårdar i Paris med mig.



 Ibland åker hon tåg till Italien med mig.


Ibland promenerar hon runt i Sorrento


Ibland sover hon på en parkbänk i Zürich

Och ibland, ska min lillasyster Maya åka på skidkurs i Österrike. Som nu, nu är Maya i Österrike för att gå en skidkurs med skolan. Sist Maya var här i Åre var hon på Åre Skidsport, där Krille fixade med hennes pjäxor, nya sulor i tryckta pjäxor. Maya har nämligen väldigt svårt att hitta pjäxor som funkar. Hon hittar ett par som passar jättebra och som hjälper henne med åkningen supermycket. Halva gänget som åkte buss med Mayas klass, skulle tll Italien. Då är det någon av Italienarna som råkar få med sig fel pjäxväska. Så nu står Maya nere i Österrike och ska gå skidkurs, utan sina nya pjäxor. Jag skulle gissa på att hon är lite bitter. Och arg. Och förtvivlad. Det skulle jag vara i alla fall...

Här är en film där Maya också verkar lite bitter. Och arg. Och förtvivlad.


(Må jag tillägga att Maya numera går på en skola där de läser kursen Häst A, typ)

När jag ser den filmen vill jag alltid lyssna på:
Agnetha Fältskog – Min Ponny

Maya, min älskade, jag hoppas verkligen att det löser sig med pjäxor gumman!


Vi hade det rätt gött i Spanien systeryster!




Maya strikes a poose


Maya med en hundvalp på en vetrinärsklinik i Spanien. "Animal para adoptzione" eller nått stod det på en skylt.
Vi var inne och gullade med hundvalparna flera gånger den veckan. 3 månader efter att vi kommit hem, sände Uppdrag Granskning ett reportage om att den vetrinären fuskade när han godkände valparna som skickades ut i världen, t.ex. till Sverige. Inte avmaskade, vaccinerade, kollade osv. Oooops!



Jag älskar dig Maya!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Wow.......!!!!!!

Tänk om jag också haft en syter som gav mig en sån fantastisk kärleksförklaring i sin blogg... <3<3<3<3<3

2011-03-01 @ 12:23:46
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: Mimmi

menade naturligtvis Syster..

2011-03-01 @ 12:27:25
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: Mimmi

Värre än så på veterinärkliniken. Hundarna från just den staden led av en farlig, smittsam sjukdom...

2011-03-01 @ 19:12:24
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: Maya

Åh! va söt du är My!!! <3<3<3 Jag älskar dig massa!

Och pjäxorna kom ner! :D Busschaffisarna bilade och möttes halva vägen^^ Så jag fick dem på onsdagen :D

Och ja, jag var vädligt bitter ^^



MY. Du är världens coolaste syster! ocH Jag vill bli som dig när jag blir stor! <3<3

2011-03-06 @ 21:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0