Maya är här!

Min lillasyster Maya är nu här hos mig i Åre. I två veckor ska hon praktisera i skidskolan i Björnen. Men vem är oklart.

Tåget var försenad, så det blev en snoozande sovmorgon i dag. Ner till station, hämta syster, hem för frukost,




chillade, ner till byn och köpte nya, snygga, rosa SOS-skidbyxor till Maya. Upp till Björnen och sa hej till Therese som ansiktsmålade barn. Lånade skidor och chillade i lunchrummet. Gick in till Mayas lägenhet i Björnen med alla saker( hon ska bo hos mig nästa vecka) och sen gick vi och åkte skidor. Vi började i Mården-liften där Fredrik praktiserade som liftvärd. Vi fick plötsigt väldiga problem med att åka knapplifft...
Bort till Högås med nya skidorna, fick idén att skråa bort till det öppna fältet snett ovanför liften. Skråade, skråade, skråade ganska mycket. Det blev brant och ett äventyr att ta sig ner ( SÅ JÄVLA MYCKET SNÖÖÖÖÖ!)
Kommer ner, har ingen aning om vart vi är, skråar lite till (hittade inte det öppna fältet) ser ett hus! Ner på en bilväg ("Vid högås", tänkter vi)
Ner förbi hus efter hus. Ser plötsligt 3 teliabilar samt Egils blå buss. Inser att vi hamnat ovanför Solbringen, alltså nästan ovanför Torpet där jag bor..Ja..Vi skråande helt enkelt väldigt långt...

Hem, käkade lunch, tog bussen till Björnen, hämtade bilen, åkte ner till byn, fikade med Fredrik, Erik och den tredje killen som jag inte minns vad han heter på Banhof, handlade mat på ICA, bogserade bilen som Erik och Fredrik lånat till Continental, chillade hos Erik och Fredrik i en halvtimme, hem, gör nu fruktsallad.

Misstänker nämligen att du vill veta vad vi gjort idag, Mamma <3


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Självklart vill jag det :))

Satt här och väntade, och hoppades att det snart skulle komma nåt spännande blogginlägg från mina älsklingar!

Vilket ÄVENTYR med felåkningen!! Tur att ni kunde fortsätta skråa och slapp PULSA...

Själv har jag kollat vid bryggan och sett isen börjat gå upp, varit på Fotografiska, planerat Inkafolkets besök på ön och gjort två nya sidor på hemsidan :)Ger mig kanske på min egen blogg oxå nu.

Eller inte...

Puss till er bägge <3

2011-03-27 @ 22:17:46
URL: http://www.aventyrenso.se/blogg/
Postat av: Mimmi

JO!!

Blir det några bilder från dagen på FB eller?

2011-03-27 @ 22:18:34
URL: http://www.aventyrenso.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0