350

Hej!
Trodde imorse att jag försovit mig, vilket skulle vara konstigt då jag har en väldigt effektiv väckarklocka, men jag var ju ändå ute igår...


Jag, Sandra, Ida, Linnea, Sara, Julia, Sofia, Sara utanför bygget..


Klockan var då 7.15, så det var lugnt.. Snoozade på ett bra tag, gick upp när Cissi gick till jobbet. Satte mig med en skål gröt och började jobba. Kände mig träningssugen och drog till gymmet.
Har inte varit där på ett tag för att jag varit risig, febrig, hostig osv. Då har jag ingen lust att träna.
Banden var upptagna, cyklade i en kvart, sen gick jag in. Jag har inte alls lärt mig när jag ska träna efter att jag ätit, men jag körde på riktigt hårt, speciellt som jag inte tränat på ett tag. Det är väll kanske tvärt mot vad man ska göra, men det var skönt att köra på hårt. Sen gick jag ner och gjorde 350 situps, de sista 50 med en hantel på 5 kg. Kanske inte mycket, men fyfan vad det kändes. Kul var det också. Skönt att träna när det inte är så mycket folk där. Det jag skulle komma fram till, var att situpsen, eller i alla fall antalet, fick mig att tänka på när jag tränade Taekwondo.


Hela gänget i Österåkers TaekWonDo

På den gamla goda tiden, stod vi alla (I vuxengruppen) i ring, sen körde vi situps på golvet. Vi körde situps i takt med att person nr 1 räknar till 10, sedan tar person nr 2 vid och räknar till 10, sen kör vi tills vi gått laget runt. Med små pauser. Hajjar ni? Så enligt den här bilden skulle det betyda 36x10..men det var sällan alla var där..Sjukt jobbigt, sjukt kul!


Vi stretchade sjukt mycket. Träning måndag, onsdag och fredag. Måndag var det inriktning på självförsvar, onsdag teknik och fredag fight. 2 timmar varje gång. Ca en halvtmme stretchning varje pass.

Ni ser den lille herren framför flaggan? Det är vår tränare, master Soliman Alinasab.
Han har tränat och lärt upp tränarna till det iranska landslaget i Taekwondo, vilka brukar slåss med korea om världstitlarna.

 

Master var väldigt noga med att vi stretchade. Jag minns speciellt en gång, första träningen efter sommar-uppehållet när vi precis skulle sluta, och vi satt på golvet, i skräddarposition, med fotsulorna mot varandra. Han trycker då ner mina knän och huvudet mot golvet, och ställer sig på mina knän! Man måste vara vig när man tränar Taekwondo :)


 

Sjukt roliga år, jag saknar det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0