Nyårshelg och sånt där..

Jag var ledig julafton och juldagen, sen jobbade jag på ordentligt... Familjen kom upp innan jul, mamma och pappa åkte idag, syskonen för ett par dagar sedan..Tänker väldigt mycket på Fia. Det är svårt att skriva, för vilka ord gör henne rättvisa. Jag vill lixom inte skriva på facebook, för ni som vet att hon e borta, ni vet nog också att det känns förjävligt. Samtidigt vill jag inte skriva glada saker, för då känns det som att man är helt över allt. Men så är det inte. Det finns i bakhuvudet hela tiden, men nu börjar man ändå ha roligt, man kan tänka på annat en stund...Det är skönt! Men Fia lilla, ska aldrig glömma din energi, din glöd, våra fina stunder, jag ska aldrig glömma dig! <3

Över nyår kom Johan, Sofia, Sami, Carro, Peter, William, Toffe och Tobbe upp till Åre. Dessvärre åkte de flesta på feber och hosta, så vi hann inte umgås eller göra så mycket saker, som jag kanske planerat. Men det var jättekul och härligt att få upp alla! Vi firade nyår i deras stuga, sen drog vi ner till Blåkulla, där jag bodde förra året. Där var det bra drag och riktigt skojj!! Dagen efter sov jag ut lite, sen ut i backen en stund...Blåste nästan storm i Sadeln så jag tog det rätt lugnt. På kvällen åkte några av oss till Tännforsen och sedan var jag hemma en stund, innan jag åkte till Mor och Far i Björnen..Sov även där sen, för jag åkte tillbaka när jag trodde att jag glömt  min mobil..Mysigt! Idag har jag jobbat, sen gick jag ut och åt med Fredrik, Malin och Emma på Broken. Mysigt, sen gick vi till Supper, mysigt det med...

Nu ska jag strax sova!

Bilder sen, de ligger på hårddisken..

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag har längtat efter att läsa här igen...

Förstår ditt dilemma hjärtat...att inte veta hur du ska skriva..

Men en blogg är ju en bit av livets historia.

Och den historien är både glad och ledsam. Så det kan finnas plats för både och. Även i en blogg.

Att sörja handlar också om både glädje och sorg. Att tillåta sig att både gråta och skratta. Bägge delarna är lika viktiga som "avlastare". Och när man skrattar i sorg så är det ett sätt att bearbeta det som behöver bearbetas...

Älskar dig!

Mamma

2011-01-05 @ 11:48:29
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0