WOW-dag!

Wow, vilken dag! Solen sken och det var sviiiiinkallt! Men vad gör väll det? Robin kom och hämtade mig och så åkte vi till Gästrappet och åkte skidor. Och! Jag är så nöjd med min jacka! Jag var så varm och go hela dagen, jag satt till och med själv i liften en gång (vi kom ifrån varandra lite), hade googlarna uppe, och NJÖT! Svinkallt, snökanons-flingorna stack i ansiktet, det var rätt kallt om benen, men jag mådde så BRA! För jag var varm innanför jackan :) Så löjlig jag låter om min satans jacka, men jag är så glad. Nu sitter jag på min yllefilt, med ett fårskinn bakom ryggen, lyssnar på mysik musik, och tittar ut över byn, och backen vi åkte i för inte så länge sen.


Föret var riktigt bra. Jag som i vanliga fall brukar sky snökanonerna som pesten, hade rätt kul i högarna som bildades, inte alls så tär tung och jobbig snö som det brukar bli. Härligt lite folk i backen, de flesta som var där kände man igen lite, eller så gjorde någon av polarna det. Hade man tålamod i 20 sekunder kunde man få backen för sig själv och bara njuta. Jag tackade Gud för den lilla försäsongsträning jag gjort, stog på som f*n och blev inte så trött föräns näst sista åket (vi tog aldrig det sista, klok ska man vara). Ska väll kanske dock svänga förbi Skidsport och byta pjäxor någon dag, hälen satt inte alltid där den ska, och eftersom jag tar ut mina formgjutna sulor varje kväll när jag torkar pjäxorna, har inneskorna blivit rätt nötta. Det gäller att prioritera sina inköp här uppe!


Lite senare ska jag ner till gymmet, funderar på att gå på Body Balance-passet idag (Blandning av Yoga, Thai chi och pilates). Det är ett grymt bra pass, och stretchningen i slutet gör att jag går in i en sorts lycklig dvala. Jag älskar att stretcha...:)

Hur skönt är det inte, att komma hem och inse att man har en massa smarriga matlådor i frysen?


Nu ska jag sätta upp en lapp på dörren, så att brevbäraren vet vart jag bor!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Åhhhh.....jag skulle också ha velat vara med....

Blir så himla sugen när jag läser bloggen.. Ska nog köpa en sån jacka som du. Vad hette den?

Sandrina är ju i alla PÅ nu så vi två kommer upp i januari tror jag?

Hade jättetrevligt hos Hanners igår och hämtade upp din bror (som pratade lite konstigt ;) tillsammans med ett par av hans kompisar inne i stan). Nu bakar vi lussekatter, lyssnar på nya Absolute Christmas och gör en julspellista på Spotify :)

Ska ha ett litet "mini-julbord" till middag och letar....FORTFARANDE....efter de satans julgardinerna. En trogen Dahlströmsk jultradition ;)

Älskar dig!

2010-11-28 @ 16:03:20
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0