Laga maaaaaat

Jaaaaa.....När andan faller på, då kan jag skriva mycket!

Jag hann i alla fall med 10 min på cykeln innan det var dags för MRL. Det var skitkul idag, och det kändes grymt bra! Pressade mig själv lite extra mycket, det är många övningar där jag inte är så van vid, men det gick bra ändå. Mycket roligare också att gå på pass när man har lite koll på vad som kommer. Sen gymmade jag lite i en halvtimme. Ska inte gå in på nått advanced tränings-snack, för det har jag inte koll på. Jag kör det som är skönt och kul, lite benpress (heter det så?) lite rygg och armar. Jag tränade nedre delen av ryggen igår, och det kändes som om jag blivit skjuten idag, så jag körde på lite till och stretchade..Får se hur det känns i morgon..hmmm...
En sak som jag i alla fall ser stor skillnad på, är hur mjuk och vig jag blivit igen. Blir bättre och bättre varje gång, men det kan ju ha att göra med, att jag lägger ca 15-30 min på att stretcha, och då framförallt benen. Men som sagt, det är skönt, meditativt. Och lite coolt att kunna stretcha i spágat och split =) ( Hur stavas det? Stavas det så?)

Jaaa...och så kom man hem. Skrev en novell om Rom, använde Robins stavmix till att göra en smoothie på mjölk, banan, mango och hallon (Så jefla gott!) och chillade lite.

Fick uppdatering om hur min kompis mår, som är sjuk. Jag känner mig väldigt tafatt när jag inte kan göra något.. Men det är skönt att höra att hon kämpar på! Hon är tuff! <3 Jag tänker på dig hela tiden ska du veta!

Eftersom jag blev så mätt på frukt-blandnings-tjofräset, lagade jag mat lite senare, till matlådor.
Resultatet blev följande: (Notera min fina kryddhylla!)



Det kanske inte syns vad det är, men, det är:
Två kyckling-filéer som jag stekt med salt och peppar, BARA.
Sen, när de var nästan färdiga, hade jag på min, nu vanliga, blandning med creme fraiche, philadephiaost och sweet-chilli-sås. Det är säkert jätteonyttigt men det skiter jag i för jag har tränat rumpan av mig idag, mohahah!
Seeen så har jag också haft potatisklyftor, klyftor av rödbetor och sparris i ugnen.
Över potatisen hällde jag en blandning av olja, salt, peppar, färsk rosmarin (se kryddhyllan) och pressad vitlök. Som en marinad typ. Avancerat va?
Ingenting på rödbetorna men liiiiite smör på sparrisen, som jag för övrigt la in lite senare för att den inte skulle behöva kännas igen med kol-14-metoden (hö hö)

Måste bara säga: Man kan inte snåla med mat om man ska vara ute i backen hela dagen, speciellt inte när temperaturen ligger kring -20. Våga vägra nudlar!

Får se hur smarrigt det blir i morgon..När jag eh..Microkickat det....
Men nu har jag i alla fall lunch i morgon! Och i övermorgon..Så duktig jag är. Spontanapplåd till mig själv!
Jaaaa jag ska sova nu! Ska ha med mig vatten vid sängen, drömde säkert 10 ggr att jag var otroligt törstig. Tror jag svepte en liter vatten när jag vaknade!(Det är rätt mycket för att vara jag, i alla fall på en gång..)

Det var jättemånga på jobbet idag som gav mig fina komplimanger för min jacka. Det gör mig glad =)

Godnatt alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0