Dippan & Dahlbom

Kom just hem från Dippan&Dahlbom. På Dippan var det som sagt genrep för deras dinnershow, och självklart var det svinbra!
Lite gammalt mycket nytt, till och med ett kännt ansikte hemifrån, det var skojj!
Dock hade jag slarvat med middagen för första gången sen jag kom hit, så var rätt hungrig under hela showen..
Men sen drog vi till Dahlbom en stund, men jag har sovit lite för lite senaste nätterna, så jag lindade in mig i halsduken och åkte hem. Sitter nu och kikar ut över byn, vyn(!) är så vin..Hela Gästrappet är upplyst, och snökanonerna ser ut att stå på fullt...Så fint så!
Jag är väldigt nöjd med mitt boende, börjar bli lite trist att bo själv, men om någon vecka kommer Pilly och Cissi upp, då blir det fart!

Ack, är inte ordlekar för roliga, så säg?

På fredag förmiddag får jag ledigt! Då öppnar VM:6-an och jag ska åka heeeeela förmiddagen! Hoppas på lika mycket snö som senaste dygnet( ca 2 dm bara FLUFF!) ( Det är som om alla killars favoritfantasier gått i uppfyllelse, som om 1 miljon tjejer haft kuddkrig med trasiga dunkuddar över hela byn) Fluff, puder, det är som, som..........LÖSSNÖ!!! Överallt! Snööööööööööööööööööööööööööööö

I morgon ska jag hjälpa Event-Sandra flytta, en km tror jag det är, bilvägen. Men hon har tydligen en del som ska iväg, så jag hjälper till lite. Lite nytta måste ju min onödigt stora bil göra (förutom reklam pappa, ja ja kör omkring då och då :)) Hon flyttar från torpet, till tott, en oooootroligt lång sträcka. Men jag har gillat att ha henne här. För mig som bott en bit från kompisar (1 km var mycket när man var lite) så har det varit lite som Barnen i Bullerbyn när man kan springa mellan portarna upp till varandra..:) Jag gillar Åre. Hittar man bra människor  här går det fort att lära känna och tycka om varandra :)

I helgen ska jag åka skidor. Liftarna i Åre öppnar vid 9.30, stänger 15.00. i Duved är Hamrebacken och liften öppen 9.00-15.30. Innebär att om jag är jääääävligt snabb, kan jag åka stjärnbacken 1001 ggr, sen snabbt som fasiken ta mig till Hamre och åka en halvtimme till..Vad tror vi om den planen? Jag säger att vi kör.

Nu är klockan över tolvslaget, insåg jag. Nu ska jag sova!!


Gästrappet härromkvällen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0