Jag är dålig på att uppdatera mig här, jag vet

Men jag ha haft så mycket för mig!
Förra veckan jobbade jag familjevecka, massa barnevent i Björnen med andra ord.
Lelle från Duved ringde mig fredag eftermiddag och frågade om jag kunde jobba lördag förmiddag med två lektioner. Visst kunde jag det! Det gick så bra, solen sken, nypistade, långa, tomma backar, och jättetrevliga elever. Hur kul som helst! Sen åkte jag till Sadeln och Högås och åkt med Elvira och Martina. Det var också hur kul som helst...Vi har så kul ihop =)

Men! Igår pratade jag med Elin om att åka idag söndag. Vi påpekade båda för varandra att vi var sugna på att åka mycket, så vi bestämde att vi skulle ses tidig morgon.
Av någon anledning blev jag stressad av det, så trots att jag la mig klockan 02.30 igår, vaknade jag i morse innan väckarklockan ringde kl 08.00 i morse. Klockan 9 stod jag i backen i Rödkullen. Jag tog ett par åk(på mina Fisher Progressor 9+ 165cm, tusen tack igen mamma och pappa för underbar julklapp) innan Malin, Fia, Gabby och Elin kom. Hann lägga en jättefin 8:a i mina egna spår, jag var helt själv i både backe och lift...=)
Solen tittade fram då och då mellan molnen, det hade snöat hela natten och termometern visade ca -3.
Vi åkte upp med Rödkulle-liften, bestämde att vi skulle köra pist-race hela dagen, så vi drog på som fan ner till WM:8an, upp till Olympiaplatån. Ner Lundsrappet, det var lite vallar där, det hade ju snöat så mycket och det var redan lite uppåkt, men ändå var det enligt min åsikt, hur fint som helst. Upp igen med WM8an, struntade i Gästrappet, bort till Stjärnbacken, superfint där med, upp med WM6an, ner Tvättbrädan-Stjärnbacken, upp WM6an ner Snobbrännan-Tottbacken, upp Tottliften, ner Blå Tåget, jag hakade på Fia och Hampus i skogen bredvid Tottliften, asnajs/skitkul/fantastiskt åk! Upp Tottliften, körde ut lite i skogen ner mot Sadeln, Sadeliften upp, körde lite skog ner mot Viksvängen, ner till Högåsliften, sen ner till Sadelliften, ner till Tott igen, liften upp och sen skog ner mot kåtan, stora härliga svängar ner till Fjällgårn, ner till WC, Bräckevägen till Gubbsvängen, brände på ner till 8:an, ner till Rödkullen via gröna linjen. In lunch 40 min, byte till ett par skidor från shopen, Dynastar någonting, twintip typ. Upp med Malin i Rödkulleliften, körde 300 m mot Ullån förbi Röde orm, skog hela vägen ner till Långsvängen tillbaka till Rödkullen. På vissa ställen i skogen var det en meter snö, lite platt bara. Nere i Rödkullen hämtade vi kameror, Johan och Tore och körde upp och ner samma väg 3 gånger. Hur jävla kul som helst! Föll några gånger på grund av tung och djup snö, helskotta va blöt jag vara när jag kom in, och fy fan va kul det var! Sen skulle Malin hem, så jag och killarna åkte till Bräcke och förbättrade kunskaperna i Halfpipe. Körde Pipen 4 gånger, sen upp och körde Skicross-banan bredvid röda linjen 2 gånger, sen pipen en sista gång, innan vi åkte ner till 8:an. Upp till 8:an topp, sa hejdå, jag brände på tillbaka till Rödkullen.

Puh! Det var min skiddag. Stod i backen från 09.00 till 16:40, med lunchrast på som sagt 40 min.
Helt klart bästa skiddagen i år! VARJE åk idag kändes som det bästa NÅGONSIN. Idag hade jag klarat skidlärarexamens uppåk, typ, så jävla bra kändes det! Ibland lite sol, ibland lite moln, ibland piskande snö, och sista halvtimmen, stora tunga flingor, som fortfarande faller. Som skidpatrull sa i morse på TVÅre; "Det faller stora tunga norska lovikavantar just nu." Ack så rätt de hade!
Och det var så kul att köra med tjejerna, mamma du hade rätt igår! Vi körde alla på som faan, höll hårt tempo, pumpade som fan, vartenda åk satt som en smäck. Så jääääävla najs! Jag är fortfarande helt exalterad efter den här fantastiska dagen, därav alla svordommar...

Efteråt åkte jag hem till Fia och Gurra och snackade skit och såg på Skärgårdsdoktorn. Det råkade vara just det avsnittet de spelade in på Bammarboda, mittemot ön. Så idag har jag sett vackra sommarvyer från Koholmen.
Mamma, pappa, man såg hela Soltorpet, det blev ganska påtagligt hur det vuxit de senaste 10 åren. Där måste vi röja!

När jag var där ringde Thomas på Parkvillan och frågade om läget för ikväll. Klockan var inte så mycket, så jag drog dit efter att jag varit hos Gurra och Fia...och fastnade i 2 timmar. Vad kan man säga? Det är jävligt najs på Parkvillan!

Nu har jag handlat, ätit latmiddag, och sitter och lyssnat på najs musik i soffan...Tittar på bilder från Årets Härligaste Dag och bara njuter. Fick just också veta att det kommit ett nytt avsnitt av How I Met Your Mother.
Kan livet bli härligare?




Malin på Rödkulle-toppen



Tore, Malin, Johan 300 m från Rödkulle-liften mot Ullån


Tung snö gjorde mig kramsjuk, fick mig att rasa rakt på Tore...Sorry..



Malin smakar lite på snön mellan träden..

Sen dog mitt batteri! Mer bilder på facebook!

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vilket alldeles UNDERBART blogginlägg!!

En SÅN dag du verkar ha haft!! Tack för att du delar med dig! Jätteroligt att läsa!!

<3<3<3<3

2010-02-07 @ 22:41:53
URL: http://www.wwwaventyrensose.blogspot.com/
Postat av: P

Låter som en rätt OK dag alltså....Inte ett dugg jävla avis e ja

2010-02-07 @ 22:49:10
URL: http://wwwaventyrensose.blogspot.com/
Postat av: Maya

gud va avis jag blir my! Det låter helt underbart!

BUHU...aja ska till Sunne i helgen med min klass :D

2010-02-07 @ 23:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0