Tillbaka i Åre

I fredags åkte jag och Robin till Östersunds flygplats och drack en massa vatten.
Nej det gjorde vi inte, men däremot flög vi till Stockholm!
Det var härligt att komma hem till julpyntat hus, lussebullar och nygräddad lasagne.
Årets första Idol-kväll med familjen. Jag har inte alls följt Idol, men sms:ade ändå in röster som en galning. Det var ju riktigt bra ju :))

I lördags hade vi möte med gänget från Äventyrens Ö, om framtiden osv. Det var riktigt roligt och givande, många bra idéer. Sedan julbord med samma gäng, också det mycket roligt. Men jag glömde julklappen när jag åkte tillbaka till Åre :((

Efter julbordet fick jag skjuts hem till Emelie och Adde. Emelie ska åka till Sydamerika och bland annat vandra Inka-leden. Jag är sjukt avundsjuk! Men jag tror att hon kommer få det hur kul som helst och önskar henne stort lucka till! Det var en riktigt trevlig kväll, men efter att ha suttit stilla mest hela dagen och intaget av ett stort julbord, var jag rätt trött, och halvsov i Johans knä..Känns lite dumt, men jag gjorde mitt bästa för att hålla mig vaken!

I söndags slappade jag, tittade ut genom fönstret, och såg att det regnade (?!?). Men sedan åkte jag, mor och far in mot stan. Mamma gjorde en hemlig avstickare och tog med oss till Ulrikdals Slottsträdgårdar. Där fikade vi och myste runt bland alla underbara blommor och vackra saker. Helt underbart! Sedan in till Gamla Stan för julmarknad och fönstershopping runt Västra Långgatan. Väldigt mysigt det med :)) Efter det åkte vi traditionsenligt till NK och tittade på julskyltningen. Sen upp och prova hjälmar och jackor på sport-avdelningen...Där trivs jag väldigt bra så här års....Jag blir lite för mycket ha-galen bara!

På kvällen...Gjorde jag vaddå? Vi åt raclett och pratade strunt. Och jag fick äntligen se Erin Brokowich, som jag aldrig sett förr. Väldigt bra film! Att min (?) framtida man, Aaron Eckhart, är med i filmen gjorde ju inte saken sämre!

Igår gjorde jag en massa ärenden. Jag åkte bland annat ner till posten och skickade iväg en tidig julklapp. Jag hoppas den kommer fram! Sedan packade jag lite, var med familjen osv..Allt som allt en mycket trevlig dag! Tog dock lite fel på tiden när jag skulle åka till flyget, vilket resulterade i att jag kom till arlanda 20.55. In på bagaget på specialbagage, eftersom planet skulle avgå 21.10 ! Gissa hur stressad jag var när de hittade en sax(!) i min pysselpåse (jag ska pyssla i vinter....) och jag var dessutom tvungen att ta av mig mina stövlar också....Suck...Men men, iväg kom jag, bredvid Robin igen på flyget. Lugn och snabb flygtur, tillbaka till ett frostigt Östersund, -21 grader. När vi kom till typ Undersåker kom "snöovädret". Kraftigt snöfall, så jag avundas alla er som fick åka idag....Det härliga var dock att det var -5 när jag skulle till jobbet, det kändes riktigt humant!

Idag har jag jobbat, handlat mat, lagat middag till mig, Malin, Pernilla och Cecilia. Mycket trevlig middag. Efter åkte vi ner till byn och träffade Adam, Lasse, Pontus, Gustaf, Patrick och Annika.
Annika, Lasse, Pontus och Patrick ska gå lavinutbildningen med mig i helgen. Det är max 8 i varje grupp, så det blir nog rätt skön stämning i helgen :) Jag och Annika pratade om att träna lite med våra trancivers i morgon kväll, känns som en rätt nyttig kvällsaktivitet!

Sedan var det upp till Dahlboms, där vi satt och hade trevligt. Där var Erik också, det är så kul att alla börjar komma upp nu!
Sen körde jag hem Gustaf och Adam, och nu ska jag gå och lägga mig, God natt!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Så ROLIGT att läsa dina inlägg :)) Att se hur du uppskattade helgen hemma oxå :) Glömde du Robins julklapp oxå eller fick han den?

Karl-Erik Nylund var just på TV.

2010-12-10 @ 00:58:26
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0