Lucia!

Hej hej...
I dag är det Lucia. När jag var liten, innebar det att jag och mina syskon gjorde kaffe och tog fram pepparkakorna och lussebullarna och sjöng för mamma och pappa. Min bror lite mer motvilligt de sista åren. Men vi gjorde det, på kvällen för jag tror inte att någon orkade innan skolan, varje år.

Men nu för tiden går inte Lucia till så. Jag har inte ens sett något Luciatåg idag. Tove från Fjällkonferens och Helena från Copperhill kom i och för sig in på kontoret med lussebullar idag. Det var väldigt sött!

Jag har i stället jobbat hela dagen, och efter jobbet gick jag hem och gjorde grönkålssoppa.
Sen gick jag över till Anneli som bakat lussebullar. Jag ställde mig och kavlade mammas pepparkaksdeg. Sen Dekorerade jag några stycken..Får fortsätta någon annan dag, för jag blev långt ifrån färdig....

Lussebullar och Pepparkakor



Världens kanske inte bästa strut, resulterade i dåliga kanter, men det var kul att sätta på dekorationerna!




Lavinutbildningen jag gick i helgen var otroligt bra! Jag är jättenöjd, och godkänd också för den delen =)

Här kollar vi de olika snölagren..




-11, 14 m/s, hög luftfuktighet när vi började, då blir man så här cooool


Rutchblocks-test, kolla lavinfaran..(notera skaljacka och dunjacka, det VAR kallt)



22. Snipp Snapp Snut så var sagan slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0