Lavinutbildning

Whoa! Jag går en lavinutbildning den här helgen, på Åre Lavincenter. Det är jättespännande och väldigt lärorikt.
Jag har precis gjort matsäck. Dagen börjar kl 8 ovanför VM:6-an på Åre Lavincenter med en timmes teori, sen ska vi åka upp till 6:an berg och ta på stighudar, knata uppför hummeln, och uppför trappan på Svartberget som jag förstår det. Knata en bit på Svartbergsleden och sen snacka terräng och vägval och sånt.

Igår var det mycket teori, praktik med trancivers, samt en liten promenad uppför pelikansvängen.
Efteråt åkte jag ner till Åre Skidsport och fick lite hjälp med mina skidor.
Sen åkte jag och mötte Annika, Lasse, Patrik och Pontus och vi tränade med trancivers i ungefär en timme. Man skulle hitta två trancivers på 5 min, inom ett fält på 30x30 m. Som provet på söndag. Prylarna skojjade lite med oss men det gick riktigt bra! Vi ska göra om samma grej ikväll, viktigt att träna med grejerna!

Nu måste jag springa och samla ihop det sista!

En spännande helg fortsätter nu! Är bara lite ledsen att jag inte får testa skidor i helgen. Men livet är långt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0