Invigning och nya backar

Igår var jag med på Skistars stora företagsintro. Vi började utanför Skistar Shop i Björnen, där alla valde en guide. Sen åkte vi upp till Vargen Berg där vi fick lite information om nya liftarna och backarna. Sedan åkte i ned längst Hermelinliften, där har det blivit en jättefin backe, där man faktiskt kan få upp lite fin fart och cruisa lite. Ner till liften, som ligger ungefär 100 m ovanför Högås Dal. Där har de breddat backarna till nästan det dubbla, det var knappt så jag kände igen mig. Nya iften invigdes likt ett skepp med Champagne och sen åkte vi upp med Högåsliften och drog till Kastrullen (kors över Sadelvägen ner till Kastrullen finns nu en fin kant, så man flyger nära 2 meter om man har lagom god fart, tänk på det!) där vi fick en lussebulle och varmt att dricka.
Sen åkte jag och Anneli och provade backen nedanför kastrullen. Och! utanför Kastrullen är det INTE sig likt. Även ovanför kastrullen har de breddat, och jag fick känslan av ett nytt VM-område, det är en rejäl skillnad!
I alla fall, ner två gånger i nya, fina, breda backen, och sen upp till Sadeln. Innan mellanavstigningen på Sadelliften, har de byggt en jättefin ny backe, men jag hann inte åka den... Men den såg fin ut, blå, men lång och härlig.

Sen ner i ny backe, mot Tott. Där har de lagt en backe i mitt fina skogsspår, och den korsar dessutom liften på ett nytt ställe. Jag började här känna mig riktigt desorienterad. Ner till Tott, kolla på fina erbjudanden från Hestra, Smith, Scott m.m. Köpte inget (duktiga jag) och satte mig med Annelie vid fönstret ut mot byn, det var jättehärligt..Det var verkligen jättefint på Tott. Jag tror inte jag har varit inne där sen min första semester i Åre för 18 år sedan..Där satt vi och hade det gött, sen pratades det lite i microfon och vi lyssnade. Massa skojjigt folk kom förbi, sen skulle jag hem. Hem, duschade, upp till Björnn för middag med alla som jobbar där i vinter. Riktigt trevligt det med!
Nu ska jag gå till jobbet :))

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag blir SÅ......SUGEN på att åka upp nu!!!! Om mitt favvoområde blivit ÄNNU bättre så ser jag verkligen, verkligen fram emot vinters åkning där!!! Så bra du verkar ha det Mysan!

2010-12-16 @ 16:32:54
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: Mimmi

Händer det ingenting i Åre?

Varit tyst på bloggen i fletra dagar nu..

Det är så roligt att läsa :)

2010-12-20 @ 23:57:26
URL: http://www.aventyrenso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0