Ännu en ängel i himmelen..

Igår fick jag ett glatt julkort.

"Hej!
Hoppas jobbet går bra och att du trivs i Åre.
Tyvärr var inte kuvertet så stort att filmerna fick plats ;)
Håll ställningarna tills jag kommer.
Puss & Kram
fia."

I morse 8.14 gick min älskade Fia bort. Fia blev 25 år gammal och gick bort i cancer.

Inga ord kan beskriva hur mycket jag kommer sakna dig Fia. Mina tankar finns hos din mamma nu. Och jag tänker såklart på dig hela tiden.

Jag har pratat med en av prästerna i Åre, och i morgon 19.15 är alla Fias vänner välkomna till Åre Gamla Kyrka för att tända ett ljus, prata lite, minnas och tänka på Fia, den spralligaste, gladaste, mest positiva och underbara dam jag någonsin haft äran att känna.

Jag saknar dig.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Så fint du har skrivit och vilket UNDERBART kort du har hittat! Precis såna tror jag att hennes mamma kommer att uppskatta ett se också. En annan dag. Fler än jag som tycker att ditt initiativ med minnesstund i kyrkan var bra såg jag på Facebook.

Jag är stolt över att få vara din mamma älskling

2010-12-21 @ 23:10:18
URL: http://www.aventyrenso.se
Postat av: Malin Wåhlberg

Hej MY,



Fy vad hemskt...det är orättvisst att en männsika så ung skall tas ifrån en. Jag beklagar verkligen sorgen.

Jag vet dock hur det känns. Jag hade en kompis, den spralligaste och gladaste männsika jag mött, som dog av just cancer. Hon blev bara 23 år.

Det var hennes andra omgång av den hemska sjukdomen och viste att hon inte skulle överleva. Så hon blev istället mer eller mindre besatt av att planera sin egen begravning. Det är fortfarade den jobbigaste bergavning jag varit på. Man visste att varenda psalm, musikstycke och hela upplägget hade hon planerat in i minsta detalj.

Det bästa medicinen mitt i sorgen var vännerna, familjen och kyrkan. Inte för att jag är någe vidare religös, men vi var några vänner som gick tillsammans till en gudstjänst som tillägnades henne.



Så ta vara på dina vänner och din fina familj...kramas, gråt ut och tänk på de underbara fina minnen du har på din vän.



God Jul & Gott Nytt År

Kram Malin



2010-12-23 @ 10:24:44
URL: http://www.storaochsmatankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0